HEJ, MAJ! HUR GÅR DET MED VÅREN?

0kommentarer

LÀngesedan jag skrev, men kul att det blev, av. 
Jag gillar att skriva av mig! Har ju blivit lite bÀttre med Ären pÄ att skriva, sen man fick sig sin första dagbok och skrev om den ena och den adre man var kÀr i (No slut, aldrig fel att Àlska :*)  och stavade som en tredjedels avbruten stav pÄ en heltaskig power walk. "Han e skita snyg tyker jag i mÄrgon ska jag pussa ok kramma han jÀte mykket", osv utan att andas. LÄter detta bekant? NÄgon? Shit va pin.

Helgen har varit ett vÀxlande mellan flÄsande pÄ balkongen i solen till flÄsande med jordsÀckar i snöstorm.
Jag och PÀr har varit sjukt taggade pÄ att pimpa balkongen sen vi typ flyttade in men vi vÀntar fortfarande pÄ att vÄren ska ge godkÀnnande. VÄren som vi trodde hade kommit i typ torsdags. SÄ jag har bestÀllt en jÀttefin matta som vi ska ha dÀr ute. Vi Äkte pÄ Ikea i lördags och köpte utemöbler, belysning och lite krukor till blommorna vi sÄdde i april som vÀxer och knakar i fönstret. Sen sÄ Äkte vi och köpte massa jord pÄ Plantagen idag, till alla blommor hÀr hemma. PÄ vÀgen hem sÄ pÄbörjades en snöstorm som vi som tur var slapp undan som vÀrst. SÄ fick deppa ner mig i soffan med plugg till i morgon. Och allt jag vill Àr ju att hÀnga ute pÄ ballen och njuta av solen. HallÄ, dÀr ute? Det Àr MAJ! Dags att vakna vÄr. Sluta spela s-vÄr = segstartad vÄr. 

Det bÀsta med helgen mÄste nog vara allt underbart kÀk. I fredags gjorde vi halloumi fajitas med grönsaker som jag verkligen kan rekomendera, receptet Àr vegetariskt men vi körde pÄ lite kyckling ocksÄ. Dock sÄ behövs absolut inget kött mÀrkte vi eftersom det var typ godare utan. 
I Lördags Ät vi pÄ Sen street kitchen efter vi duracellat klart pÄ Ikea. Alltid lika gott! :*

SlÀnger ut receptet till er som vill testa lite fajitas: Fredagsmysmat
 
 
P.s En sak jag inte gjort i helgen Àr att damma av spegeln... SÄ nej, det Àr inte baby krullull som vÀxer i mitt ansikte! Hihi. Funderar pÄ att stÀlla ut den pÄ balkongen sÄ den fÄr lite gratis tvÀtt i snöslasket sen förhoppningsvis gratis torkning nÀr vÀdret har skÀrpt sig.
 
 

Kommentera

Publiceras ej