UmeÄ Fashion Week 2016 - KattgÄng och KameltÄ

0kommentarer

Hej hÄ, kameltÄ!
Som de sjungs i en lÄt av TvÄ blyga lÀppar, vilket ger flashbacks till gymnasiet dÄ jag redovisade om kamelrace pÄ engelskan. Det Àr precis som det lÄter, man rider pÄ kameler och den som rejsar snabbast vinner.
Som avslutning pÄ min redovisning tog jag upp en sista bild pÄ overheaden. Den bilden förestÀllde en en kamelhov och jag sa inför klassen:
 
- "And here, everybody, we've got this typical swedish kameltÄ".
 
Ja, alla dog i skratt men roligast hade nog min lÀrare som skrattade tills tÄrarna nÀstan föll ur ögonvrÄrna.
Inte hade jag vÀntat pÄ den reaktionen, snarare att han inte skulle fatta eller bli arg. Haha, tur han va skön.
 
Men Äter till nutid. Det var nÀmligen Fashion Week hÀr i UmeÄ i veckan och jag gick som modell pÄ cityscenen. Jag gick för butik Glitter, och visade upp smycken och accessoarer i 20-talsstil. Det var jÀtteroligt och jag har verkligen sett fram emot att fÄ göra detta i över ett Är, dÄ jag egentligen skulle gÄ catwalken förra Äret ocksÄ.
Men det krockade med min kÀra systerdotters dop sÄ det fick bli i Är istÀllet och de Ängar jag absolut inte.
 
 
 
 
HÀr har ni kameltÄn ;)
Kram pÄ er sÄ lÀnge!
 

Kommentera

Publiceras ej