THE SMALLEST GIRL ON EARTH

0kommentarer

 
 
 
KÀr i en kÀndis
IgÄr var jag och PÀr och lyssnade pÄ The tallest man on earth, pÄ Idun.
Krille, vilken man du Àr i verkligheten ocksÄ. Sjukt fin och Ànnu mer mÀktig pÄ scen. Alla lÄnga mÀnniskor fick mig att kÀnna mig sÄ liten och kort. Tills hans upptrÀdande började. Det var helt trollbindande och jag bara var dÀr liksom, i hans texter och tabulatur. Det var som att jag svÀvade pÄ ljudvÄgorna och smÀlte in i alla nyanser frÄn scenljuset. NÀ, jag hann inte röka pÄ under tiden. Stunder som dessa behöver man inte anvÀnda sig av nÄgot olagligt för att tappa kontrollen Ät nÄgot magiskt. Det var sÄ otroligt mysigt att fÄ vara ett med stÀmningen, och att vardagen bara gled ivÀg som mörka moln och fram trÀdde en stjÀrnklar himmel, vi var stjÀrnorna och han var den förtrollande mÄnen. Ah, okej nu börjar undra sjÀlv om jag Àr hög. Kan vara huvudvÀrken frÄn vÀtskebristen, vi skyller pÄ det.
 
Det vÀrsta blev det bÀsta
Det vÀrsta var att jag inte trodde att jag skulle fÄ höra min favoritlÄt frÄn hans andra platta.
Han spelade mest musik frÄn hans senaste platta, sÄ det var inget vÀntat.
I slutet nĂ€r han spelade klart, sĂ„ gick dem av scenen. MĂ€nniskor började köra "En gĂ„ng till" och sĂ„ kom han in igen, körde "dreamer" frĂ„n samma platta som min favvolĂ„t, sĂ„ jag blev lite gladare i alla fall. Sen trodde man ju att det var klart sen efter den lĂ„ten, men dĂ„ frĂ„n ingenstans sĂ„ börjar han spela MIN LÅT. Jag höll pĂ„ att börja grina sĂ„ lycklig jag blev. StĂ€mningen var verkligen stor, och jag tror nog att allas hjĂ€rtan blev lite lĂ€ttare Ă€n vanligt. Det fullbordade verkligen kvĂ€llen. Kan inte beskriva hur mycket hela kvĂ€llen betydde för mig. Det var helt perfekt, i min vĂ€rld.
 
HÀr har ni min absoluta favorit med Krille-mannen, den frÄn hans senaste <3

Kommentera

Publiceras ej