Dear John

0kommentarer


Nu ska jag ta och berÀtta lite om helgen.

I fredags kom Emil till mig och jag hade fixat lite filmer.
VÀrldens mysigaste fredag mÄste jag sÀga <3
Vi sÄg Dear john som var rikigt bra, vacker och sorglig.
Lyckades grÄta en stund ocksÄ.


 

John Tyree (Channing Tatum)Àr soldat i amerikanska armén men har permission över sommaren. Han Àr dÄ hemma dÀr han bor med sin lite udda pappa. Han trÀffar Savannah Lynn Curtis (Amanda Seyfried), de blir snabbt förÀlskade och upplever tvÄ underbara veckor. Men dÀrefter mÄste John ut i tjÀnst igen och Savannah tillbaka till skolan. De Àr borta frÄn varann i ett Är, men de skriver hela tiden brev till varandra.

Efter den 11 september 2001 förÀndras mycket och John kÀnner sig tvungen att stanna i armén, vilket innebÀr ytterligare tvÄ Är ifrÄn Savannah. Efter en tid utan brev frÄn Savannah fÄr han en dag ett brev dÀr hon berÀttar att hon trÀffat nÄgon annan och redan förlovat sig. John stannar dÄ ytterligare nÄgra Är i armén, men blir hemskickad till USA dÄ hans pappa blir sjuk. Han trÀffar Savannah och gamla sÄr rivs upp igen. John mÄste dÀrefter fatta ett oerhört svÄrt beslut.

 

 

Land: USA
SprÄk: Engelska
Utgivningsdatum: 4 juni 2010 (Sverige)
Kallas ocksÄ: Querido John
Inspelningsplatser: Charleston, South Carolina, USA

LĂ€ngd: 108 min
Ljudmix: Dolby Digital | DTS | SDDS
BildförhÄllande: 2,35: 1


LÄten som Amanda Seyfried sjunger i filmen blev jag genast förtjust i!




Spotify
Amanda Seyfried – Little House

Kommentera

Publiceras ej