This morning!

0kommentarer




Bettskena
Gomacka
Lukt av brÀnt

SÄdÀr ja, nu har jag varit hos tandlÀkaren.
Fick min Àckelbettskena nu, hoppas den funkar!
Skit lÀskigt nÀr han han testade den pÄ mig, den Àr ju gjuten efter mina tÀnder, men ÀndÄ passade den inte sÄ han var tvungen att slipa ner den pÄ vissa stÀllen typ.
KÀndes som tÀnderna skulle lossna varje gÄng han hade trykt dit skenan och skulle dra bort den!

Jag har fÄtt en sÄdan eftersom jag biter ihop kÀken omedvetet och nÀr jag sover vilket gör sÄ att jag fÄr huvudvÀrk. Har vaknat mÄnga mornar med en hemsk huvudvÀrk. Hoppas nu att de kanske ska bÀttras och att min kÀke anpassar sig eftersom efter skenan.
Den Àr dock inte sÄ skön, hade hoppats pÄ att den var mjukare för den Àr av typ hÄrdplast?
Men de Àr vÀl förmodlingen för att det ska bli stabilt!




Plus att de Àr tur att man inte betalar nÄt hos tandlÀkaren fram tills Äret man fyller 20!
Annars hade det blivit riktigt dyrt för min del!
:O

Skenor Pris
  Bettskena (hÄrd) inkl. teknikerkostnad
3760:-
  Mjuk bettskena/tandskydd
2163:-
  Antianpnéskena (snarkskena)
6430:-
Profylaxskena per styck 772:- 


 

Sen gick jag pÄ Ica och tröstköpte en supergod RÀkmacka.
PÄ vÀgen hem till min kompis sen, kÀnde jag hur det luktade brÀnt gummidÀck, sen nÀr jag kom in till min kompis luktade det ocksÄ lite brÀnt xD Och sen brÀnde hon fast nÄt i en kastrull extremt sÄ de sÀkert luktar brÀnt i hela trapphuset nu! Smart tjej!



Kommentera

Publiceras ej