Äppelkakspaj!

0kommentarer






Blev lite fundersam igÄr. Trodde jagskulle göra en Àppelpaj, men sen blev de en Àppelkaka tycker jag!
De fÄr fasiken vara en Àppelkakspaj dÄ!

FĂ„r se nu om jag minns alla ingredienser.

Kaksmet

3,5 dl mjöl
170 g Smör
1,5 dl socker (för lite enligt mig, 2 dl hade varit perfekt om man nu gillar sött)
2 Àgg
2 msk bakpulver


Stoppa i smet

3 Äpplen (beror pĂ„ hur mycket man vill ha i kakpajen)


Strö över kakan

Kanel
Mer socker
Vaniljsocker


Först blandar man bara ihop smeten antingen med en matberedare eller om man inte har de en enkel stor sked!
Minst bökigt med sked i alla fall!
Sen tar man en önskad form och smörar in den och lÀgger ut smeten i den.
Tryck sedan i Àpplena dÀr du vill ha dom. Man kan ju göra snyggare mönster Àn mig om man orkar!
sen strö över socker, kanel och vaniljsocker och in i ungnen i cirka 15-20 min, bÀst Àr om man bevakar kakpajen massor i slutet.

Sen ska du ta ut den smurto och Àta pÄ den! Men brÀnn dig inte ;)


HÀr Àr den! :)




Kommentera

Publiceras ej