Varning, Tunn is!

0kommentarer

Jag kände hur skotern börja sjunka neråt, jag gasade på men skotern sjönk allt djupare!

Idag vaknade jag av att min syrra kom in med Laxi som hoppade på mig som vanligt.
Syrran satte sig på sängen och frågade tusen saker vilket ännu mer irriterande.
Bra start ? men vänta bara...
Skulle åka ner på villis och åka pulka med Hänan idag, men de blev inte av eftersom jag inte hade skjuts.
Istället kom hon hit och hälsade på för första gången. :)

Jag var ute och körde pappas go jävla gamm skoter, så såg jag Hänan komma åkandes på syrrans skoter. :)
Sen skulle Hon, syrran, hennes kille och jag köra till min farbror.
Vägen dit var via sjön.
Vi följde samma spår som min farbror kört tidigare under dagen.
När vi körde ner på isen såg isen tunn ut och de såg riktigt läskigt ut.
Jag fick panik precis vid bryggan, men de gick bra och vi kom iaf fram till farbror.
På vägen tillbaka tyckte syrran vi skulle ta en annan väg hem, men de blev samma.
Tony körde först jag efter och sist syrran.
Precis där man svänger upp på land vid bryggan hände allt. På samma ställe jag fick panik på när vi skulle åka dit.
Jag kände hur skotern börja sjunka neråt, jag gasade på men skotern sjönk allt djupare!
Till slut satt skotern fast där framme och resten var i vattnet.
Allt stod stilla i huvudet, jag fattade ingenting.
Jag minns att jag började skrika och sedan hörde jag Hänan skrika, jag vände mig om och såg henne i vattnet. Jag fick panik och tog fast henne.
Vi höll om varan och klamrade oss fast på styret.
Vi stod och skrek och sen tappa jag andan ett tag och började skaka.
Tony kom och hjälpte oss upp.
Hänans läpp var blodig.
Vi satt ett bra tag och var riktigt chockade, framför oss såg vi vaken och skotern som sjönk sakta ner i vattnet.
Vi har aldrig varit så rädda i hela vårt liv. Det var riktigt hämskt! Men vi hade tur
:'(

Kommentera

Publiceras ej