TAGGAD ELLER?

0kommentarer

En applÄd för Jenny och Fanny som gjorde en helt ok redovisning idag, med mig dÀr vid sidan om. Men vad gjorde jag dÄ? Jo jag stammade som en trÀdstam med pickglada hackspÀttar i. Kom typ inte ens ihÄg vad jag skulle sÀga, och jag erkÀnner min nervositet trotts att vi fick sitta ner. Men sÄ kan det bli.  För lÄng dag = alla kloka tankar blir för mÄnga och hjÀrnan gÄr in i vilolÀge. Lagom till redovisning i slutet av dagen.
My girls where good, faktiskt helt otroliga mÀnniskor (tro det eller ej om crazy people) och inspirerande och hÀrliga att ha i basgruppen. Typ drömarbetslag Àr vi. Och tur att Fanny har sÄ goa kramar som kan rÀdda stunder som denna. <3

Var tydligen verkligen inte min dag idag eftersom elÀndet inte var slut, bara min klokhet som var slut som sagt.
NÀr jag kom hem var jag taggad som fÄ pÄ helg men tydligen var nÄgon jÀkligt taggad pÄ mig för nÀr jag skulle byta kruka pÄ en av vÄra kaktusar, min favoritkaktus dessutom sÄ hÀnder det hÀr. 
Jag fÄr inte tag pÄ innerkrukan sÄ min hackspÀttshjÀrna gör sÄ att jag plötsligt lyfter kaktusen mellan tummar och pekfinger. Den ser ju ÀndÄ sÄ mjuk och behaglig ut. Lika snabbt kÀnner jag hur de smÄsticks i fingrarna och slÀpper kaktusen, sen ser jag pÄ mina fingrar... Typ 30 smÄ taggar PER finger. Ropar nervöst pÄ min sambo som undrar precis som jag, vem Àr jag?! Sedan fÄr han sitta och hjÀlpa mig tagg för tagg med en pinsett.
Jag tÀnkte först att jag kunde göra det sjÀlv men ja, dÄ kom jag ju pÄ att jag hade taggar fulla fingrarna.
Nu ligger jag i soffan och blÀnger surt Ät kaktusen emellanÄt. Har bytt favoritkaktus nu ocksÄ. Till en Àrlig som visar upp de verkliga taggarna. 
HÀr dedicerar jag en lÄt till dig, sadistiska kaktus. Japp dedicera med c med uttal s. Tror du nÄgonting annat sÄ Àr det inte jag utan du. <3

 

 
 

Kommentera

Publiceras ej