JA TILL FRUKOST

0kommentarer

JA, det här är kärlek. Från minsta ingrediens till skedens sista tugga.
Denna härliga frukost/lunch gjorde jag i ordning i Söndags i brist på aptit. 
Oftast har jag väldigt svårt för att äta direkt på morgonen efter jag vaknat. 
Äter för mesta dels kefir med sylt eller mÜsli men till och med tanken av det vred sig i magen på mig denna morgon. Så jag kikade in i kylskåpet och såg bär och yoghurt framför mig och tungan började söka ihop olika smakkombinationer. Jag var verkligen inte sugen på någonting men var hungrig. 

Förra veckan hade jag fått syn på sojayoghurt (laktosintolerant här) med kokos och blev väldigt sugen på att testa.
När jag väl skulle prova hemma så såg den väldigt krämig och god ut och hade en härlig doft av kokosmjölk. Tänkte mig smaken av kokosmjölk men krämigare och mindre fet. 
Men efter en sked gjorde mitt ansikte en kort men intensiv teateruppvisning och sen sa jag bara bläää rakt ut som ett litet barn. Läste sen på förpackningen "no suger added". Och ja, den smakade mer som skalet på en omogen kokos just då. Så gick och tog några skedar socker, sen blev det bättre! Hihi.
Men om man gillar kokos och inte gillar när det är för sött så är den nog väldigt god. Annars kan man göra som jag gjorde i Söndags och lyfta smaken till en bättre upplevelse.

Hur som så blandade mina tankar och mina smaksinnen ihop bär, frukt, frön och denna yoghurt och jag förstod nog inte hur underbart det faktiskt skulle smaka. Sen så blev det ju så otroligt vackert med lite hemmaodlade blommor från balkongen som dekoration. 
Första skeden av lite av varje var heeeelt MAGISK. Det går faktiskt inte beskriva hur bra dessa smaker gick ihop. Det var som att tungan krampade ihop sig av alla smaker och svimmade för efter andra tuggan bet jag mig rejält i tungspetsen så blodet rann. Och i vanliga fall skulle jag nog nästan svimmat av det men efter att det nästan slutat så var jag så ivrig att få fortsatta äta att jag inte brydde mig. Det var så gott och aptiten fanns absolut där nu! Ni måste bara prova om detta! Men varnar om att tungan kan svimma/du själv. 

Kort resumé: FOODGASM
 
Detta hade jag i min skål:
  • Alpro sojayoghurt kokosnöt
  • Jordgubbar
  • Passionsfrukt
  • Banan
  • Sesamfrön
  • Chiafrön
  • Socker
  • Dekorativa blommor (lövkoja, rosenskära)
 
Sen kan man ju mixa och blanda efter smak så klart! Superbra alternativ för oss med mjölkallergi/intolerans också.
 

Kommentera

Publiceras ej