IN A RELATIONSHIP WITH MYSELF

0kommentarer

 
 
 
 
 
 
 
 

Livet är bra underbart ändå. Speciellt såna stunder när man får sig själv att skratta och le.
Jag jobbar på välmående för när jag har det i balans så vet jag att det inte kan kännas så mycket bättre. Eller att så små bra saker kan kännas så bra och jobbigare grejer kan kännas så onödiga.

Startade dagen med att vakna ur en perfekt sömn och det första jag gör när jag öppnar ögonen är att se mitt egna huvud sticka upp på kudden. Såg så roligt ut att jag började le mot mig själv och självklart log spegelbilden tillbaka. Gossade in mig i min lurviga morgonrock och gjorde kaffe. La mig i sängen igen och gick igenom lite plugg inför tentan. Hela tiden hade jag i huvudet att jag skulle vara lugn och avslappnad. Alltså inte stressa upp mig och göra tusen olika saker som jag har en tendens att göra.
 
I bakgrunden lyssnade jag på en samma låt som jag hade somnat till på natten eftersom den gjorde mig lugn och avslappnad. Lyssnade även på den på vägen till Tentan för att kunna behålla den lugna energi jag haft sedan jag somnade in och vaknade upp. Jag har varit så lätt i kroppen idag att jag inte riktigt förstår vad det är som händer
Att det faktiskt kan kännas och vara så här? Jag önskar att jag kunde dela med mig av denna känsla till er andra för det är verkligen ett stadie man måste få uppleva och lära sig behålla. Det enda jag kan göra är att sprida min glädje och lägga positiv energi till den omgivning jag möter.
 
 Jag var väl medveten om de delar jag förstått och lärt mig och de delar jag inte alls fått grepp om så det jag kunde skriva respektive var tvungen att gissa på eller skippa. Så jag har känt lugnet inom mig oavsett. Inget att stressa upp sig på och jag mår riktigt bra trots att jag inte nailade hela provet. Nu vet jag vad jag ska fokusera på att lära mig till kommande omtenta om det nu blir en sådan.
 
Hoppas att alla ni som gjorde tentan idag är stolta över er själva och hur ni har kämpat och äntligen fått visa vad det är ni kämpat med. Nu är den värsta delen över i alla fall.
 
Nu ska jag fortsätta min fantastiska dag med att dra iväg och hänga med en av mina favoriter!
Kram på er!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej