ENERGI KILLER

1kommentarer

Åh vad det Ă€r jobbigt med bittra mĂ€nniskor. 
 
Skulle ta bussen hem och pÄ vÀgen in mÀrker jag att busskortet inte ligger i det vanliga facket i handvÀskan, sÄ jag stÀller mig lite pÄ sidan lÀngst fram i bussen och ska försöker leta fram det. Jag brukar vanligtvis alltid ha koll pÄ vart mitt busskort Àr, men kan inte kÀnna mig omÀnsklig för att ha rÄkat lÀgga den i ett annat fack. Kan omöjligt tro att jag Àr ensam om att man lÀgger saker i olika fack/fickor Àn vanligt och fÄr lite panik. Vi Àr ju bara mÀnniskor.
 
Men tillbaka till busshÀndelsen.
Det som gör mig lite förvirrad Àr att busschauffören stÄr och vÀntar med bussen och tittar pÄ mig med tomt ansikte. Jag sÀger trevligt att hon kan köra sÄ letar jag fram det under tiden. FÄr ett surt svar tillbaka att jag kunnat leta fram kortet innan jag klev pÄ. Jag svarar lite pafft att jag trodde det skulle ligga pÄ det vanliga stÀllet. DÄ sÀger hon att det inte Àr sÄ trevligt för alla andra pÄ bussen att behöva vÀnta (nÀ det var ju som "inte" dÀrför jag sa att hon kunde börja köra?). Jag svarar bara att det inte precis var med flit. Sen fortsÀtter hon mumla nÄt med otrevlig röst och jag orkar helt Àrligt inte lyssna pÄ en person som gör en sÄn stor grej av det hela. Plus att hon bara stressar mig i mitt letande. Det tog sammanlagt 20 sekunder frÄn att jag klev in och hittade kortet, hade gÄtt fortare om hon bara varit tyst eller haft lite förstÄelse i alla fall. Inte sÄ att jag hade tÀnkt att Äka gratis. Hade jag inte hittat de hade jag bara köpt en biljett med kortet  eller mobilen. NÀr jag hittat det, stÀmplat och satt mig sÄ kÀnner jag bara hur jobbigt det kÀnns i kroppen. Inget att bry sig om egentligen men kÀnner bara att det var sÄ onödigt att vissa mÀnniskor sprider onödiga otrevlighet och tar energi av en mot ens vilja. Speciellt dem som faktiskt jobbar med ett serviceyrke.
 
Jag Àr en kÀnslosam mÀnniska som kan bli vÀldigt ledsen över smÄ saker och ha svÄrt att slÀppa saker innan det blir för tungt. Samtidigt som att jag kan bli sÄ glad och lycklig att jag skrattar tills jag nÀrainpÄ tappar andan. Det Àr saker jag blivit mer medveten om med Ären sÄ det skrÀmmer mig inte lÀngre, jag vet att det Àr helt okej. DÀrför försöker jag hÄlla mig till mÀnniskor som "nÀstan tar livet av mig" med glÀdje och skratt.
 
Jag reflekterar gÀrna över mina kÀnslor och har Àven stark empati och sympati för andra mÀnniskor. vill att sÄ mÄnga som möjligt i min nÀrhet ska fÄ mÄ bra och om jag kan vara en del av det med hjÀlp av bara ett enkelt litet leende till exempel, sÄ kan jag kÀnna mig en smula mer vÀrdefull.
Det finns mÀnniskor som kanske inte ens tÀnker pÄ det sjÀlva men som sprider negativ energi, och det Àr trÄkigt att dem blivit sÄdana. Men sÄ lÀnge jag Àr medveten om hur jag sjÀlv Àr och kan vara, sÄ ska jag sprida min vÀrme, glÀdje och positiva energi vidare. Ska Àven försöka lÀra mig att blockera dÄlig energi bÀttre, det Àr en ny punkt jag ska ta itu med. Vilket jag börjat med hÀr och nu, ibland sÄ mÄste man fÄ prata eller skriva av sig.
 
 

1 kommentarer

Mamma

04 Nov 2015 20:03

❀❀❀❀❀

Kommentera

Publiceras ej