Blivande lärare borde gå om mellanstadiet först

0kommentarer

 
 
Lååååång dag!
Sov sämst i natt, om jag ens sov vill säga. Kändes mer som att jag halvsov samtidigt som jag halvdrömde.
Ville typ slänga mobilen och mig själv i väggen när larmet gick igång. Men jag tog mig upp och stod och gnuggade mitt ansikte i spegeln i seriöst en kvart, för att vakna till. Alltså jag hade inte fejset mot spegeln.
Satt och slurpa lite mango-yoghurt, klarar inte av så mycket mer direkt på morgonen. Sen gick jag på jobbet.
Lektionen börjar med att jag är väldigt yr och illamående. Till slut måste jag ställa mig mot en bänk för att behålla balansen. Pulsen blir riktigt hård, så hård att det gör ont i bröstet. Sen känner jag hur fokusen börjar glida iväg och benen svaja. Skyndar mig ut ur klassrumet och sätter mig på bänken utanför. Svettas som en smörstekt gris.
Som tur hinner jag vila någon minut innan eleverna kommer ut och delar upp sig i olika arbetsrum.
Sen sitter jag bara och lyssnar på när dem läste och hann vila upp mig. Det är fan otäckt ändå!
Tur att jag lyssnade på kroppen när den inte orkade, annars hade det nog blivit en onödigt stor scen framför barnen om jag svimmat. Men där blev man själv än en gång påmind om hur viktigt det är med lagom sömn och rejäl frukost. Även om man inte alltid kan styra det.
 
I alla fall så har jag agerat Idrottslärarinna idag åt ett galet gäng små kids. Dom var fan överallt, inklusive väggen.
En sån klass är andledningen till varför man blir bitter xD.
Var skönt att få en liten rast efter det passet, och sen se film och lära mig SO, eller var de NO? HAHA.
Alltså det är fan skamligt ändå, jag kände mig helt lost när läraren frågade barnen om ekvatorn och kordinater och shit. Vart var jag i skolan? På helt andra kordinater kan jag säga!
Skämdes ju att dom kunde mer om mig om det. Och var det någon fråga jag visste så ville jag typ också räcka upp handen och skryta om att jag kunde. Kände mig typ som värsta Einstein för att jag visste vilket håll en breddgrad går åt, hahahha! Det är vågrätt va...?
 
Sen så var jag på fritids klubben igen och idag var det lika lugnt. Stämde gitarren igen, satt och spela spel med barnen. Lyssnade på när dom spelade låtar på spotify. Vilket vill säga låtar som "Du swipa höger" och "Shots & squats". JA, vi snackar om 10-11 åringar som lyssnar på sådan musik. Vet dom ens vad tinder är liksom? Haha jag höll mig för skratt. Och en kille fastnade vid datorn framför Shots & squats albumbild. Ni som sett den vet vad jag snackar om.
 

Kommentera

Publiceras ej