Drömmarna dödar mig

0kommentarer



............Livet hatar mig!! Vill att jag ska bli "emo"
somnade vid 12 igÄr vilket var underbart.
DÀremot har jag fÄtt plÄgats med en av de vÀrsta och lÀngsta mardrömmar i mitt liv inatt.

Den som orkar lÀsa min dröm har den hÀr nedanför!


De 7 sÀtten att överleva pÄ, eller dö


De bröjade med att vi var ett par stycken i ett stort hus utomlands över höstlovet.
Vi hade det asmysigt och vi bodde just vid havet vid en super fin strand.
En kvÀll hittade en utav oss en slags jÀtte bÀgare i typ sten som hade 7 inristade saker pÄ sig.
Alla sÄg rÀtt kusliga ut, men vi stÀllde den ute i trÀdgÄrden.
LÀt den stÄ som prydna tills vi kanske kunde fÄ reda pÄ vad det var för nÄt.

Senare mot kvÀllen blev det plötsligt jÀtte grÄtt och dimmigt ute.
En flicka skrek och sa att hon sÀtt nÄnting sjukt vid bÀgaren, men ingen trodde henne knappt.
Vi bestÀmmde oss för att se en film som en av grabbarna hade hittat i huset som verkade rÀtt bra.
Alla satt samlade och filmen rullade. Efter ett tag insÄg vi att filmen hade samma handling som det vi just varit med om, flera ungdommar, den vackra platsen, den funna bÀgaren, Àndrat vÀder och vad som visades vid bÀgare senare. BÀgarens bilder lös upp i ett rödguldigt sken, Tjejen som sÀtt det blev jÀtte rÀdd och sa att hon sett exakt samma!
Alla blev rÀtt tysta, sen börja nÄgra prata högt om vad som hÀnde dÀr utanför.
En utav tecknena lös upp och ett ljusklot frÄn den svÀvade sakta mot huset!
Alla började springa om kring i panik, men tvn var fortfarande pÄ.
Vissa drog dÀrifrÄn vet dock inte vart. Men vissa, skrek, grÀt, gömde sig.
En kille hade sprungit ut till bÀgaren och sÀtt att bilden förestÀllde ett stort kryp.
PÄ tvn kunde man se hur ett tjock moln med massa stora insekter anföll huset och kröp in i varenda litet utrymme. Tuggade in sig i kroppen pÄ mÀnniskorna.

Jag stÀngde in mig i en garderob men dörren var trasig sÄ jag fick panik och börja grÄta (Yay)
En kille tog en tÀndare och lÀt gas hamna pÄ dörrmattan framför oss, sen eödade han pÄ.
Jag frÄgade vad han höll pÄ med, han ville ge mig mer tid att hinna skydda mig.
Jag och en kille stÀngde in oss i en annan garderob, jag grÀt men han höll om mig och vips sÄ sa han bara kom!
Jag var livrÀdd men höll honom hÄrt i handen och vi sprang ut frÄn huset, ner mot havet men en röst förföljde oss. Det var en av grabbarna som pratade besatt och sprang efter oss. Jag skrek att han skulle dra och sÄg plötsligt en fÄgel med mexico hatt (?)
Jag sprang runt huset och sen sÄg jag att alla bilder var borta förutom den med insekten.
sen plötsligt lös det upp och ett tecken pÄ en vÄg syntes. Tittade mot havet och sÄg hur vÄgorna vÀxte och himlen svartnade lÀngre bort.
Panikslagen sprang jag in försökte förklara för alla vad vi behövde göra men inte mÄnga lyssnade.
Allt bara dök upp i mitt huvud, som att jag hade sÀtt den dÀr filmen förr men för lÀngesen. Och sÀtt hur dom som klarat sig gjorde för att överleva.
Jag, killen som hjÀlp mig och 3 till bröt upp nÄgra brÀder som fanns över en lucka i golvet.
Sen skyndade vi oss ner i kÀllaren och stÀngde luckan ordentligt.
Sen vÀntade vi bara pÄ att vÄgen skulle sluka vÄra liv eller om det var tillrÀckligt sÀkert för att vi skulle fÄ behÄlla dom. Plötsligt hörde vi ett starkt brak och massa blixtar skar i luften ovanför.
Det börja forsa in vatten frÄn luckan och vi höll om varandra och fattade inte va som hÀnde egentligen.
Vad var detta för sjuk lek?

Som tur sÄ minskade vattnet och vi förstod att vi klarat oss...
Vi gick upp och sÄg hur kroppar lÄg överallt.
Ur vattnet simmade en kille och en tjej som svor och pratade om att de skulle sluta.
Bakom dom sommade en knubbig liten indian man fram och bad dom stanna, de spelade tydligen in en film pÄ havet. Paret hade fÄtt nog pga vÀdret och skrek bara att han var knÀpp och att de slutade.
Knubbisen lÄg och flöt surt pÄ vattnet och öppnade munnen för att just sÀga nÄt sÄ sögs en tagging blÄsfisk in i hans kÀft xD Det var den lilla biten av komedi i det hela.
paret kom upp till oss och vi förklarade vad som hÀnt, och sen kom Ànnu ett 3dje tecken till liv.
Som verkade vara ett monster sÄ fult att man ens sÄg en yta hud sÄ sögs livet ur en.
SÄ det enda man kunde göra var att blunda och hÄlla ut.
Vi var tvungna att sitta helt tyst för nu var den nÀra!
Men sen dök det upp för mig att han var smartare Àn sÄ och hade olika trick som att tillexempel ta en annans röst för att lura en mÀnniska att titta.
Fick bilder i mitt huvud av att han skulle ta min röst och lura killen som rÀddat mig och nu satt hand i hand bredvid mig. Jag ville bara grÄta för jag kunde inget göra nu, och jag fick inte grÄta för dÄ kunde han höra mig.... sÄ kÀnde jag hans bittra nÀrhet, rummet blev sÄ kallt och alla hÄr reste sig, hörde groteska andetag och kÀmpade för att inte mÀrkas....

Vaknade, klarvaken.
RÀdd, ensam och bedrövlig.
Fortfarande panikslagen, illamÄende och grÄtvÀrdig.
Jag trodde seriöst att jag skulle dö i drömmen.

klockan var prick 10.00 skumt nog.
Men försökte somna om =/
Vaknade 12 igen efter en orolig sömn sen mÀrker jag rÀtt snabbt att nÀsan Àr blodfylld och de börjar rinna ordentligt. USCH allt Àr sÄ Àckligt...Hemskt kÀnner mig riktigt skakis. AlltsÄ jag fick för mig att de kanske var liknande frÄn en film, kanske? Men kan inte komma pÄ vilken...?  Frustrerande.

KÀndes iaf otroligt skönt att fÄ skriva av mig om detta.


Kommentera

Publiceras ej