Akvarell

2kommentarer




Här är lite shit som jag håller på med.
själva bilden är från ett plåttryck jag gjorde när jag gick skola.
Man gjorde först en ritning på hur man ville trycket skulle se ut. Ritade av det på en plåt som man sen började rista ut mönsret i. Minns att jag hatade det. Att sitta och krampa sönder handen i plåten med en tung metallritspenna.
Djup skulle de vara också så färgen fastnade. Var jätte lätt att slinka åt sidan med pennan så hela plåten var smårepig här och där, där den inte skulle vara!
I alla fall var jag inte särskillt förtjust i den så kom på att lite akvarellfärg skulle kunna sätta sting på den!

Själv tycker jag att jag är äckligt dålig på att måla med akvarell, men de är så kul så nu får jag börja träna mer nu när jag hittat mina färger, penslar och block.
Var lite lättare att ha nåt att fylla i som när man var liten ;)

Här har jag påbörjat lite...

2 kommentarer

sara

05 Dec 2011 19:08

hej har lagt till dig nu :) säg till när du harlagt till mig kram

Haidi Jakobsson

05 Dec 2011 22:12

SV: hihi okej :D jag tkr den är riktigt br a:D

Kommentera

Publiceras ej