HJÄRNGRÖT

2kommentarer

 

Sova, äta, plugga, gnugga öga. Tankarna börjar att bli tröga. 
Förkylningar hit och träningsvärk dit, dränker dom båda med ”en lagom mängd” sprit.
Jag är faktiskt student och ingen alkoholist, på jakt efter att lösa min egen tvist.
Livet som student, har nu äntligen åter hänt, hela CSN har jag redan bränt.
Det är inte lika lätt som en vals, för det kan jag inte dansa alls.
Ingen dans på rosor, när jag läser mina glosor, köper för små trosor, och driver runt på skolan med ett gäng kossor. <3
Nä, jag har det ändå bra, för i mina lådor har jag gömt chokla, och för att jag är jag, den jag bara måste va. 
Med de bästa människorna omkring mig, finns det plats för mycket kärlek, även för dig.
Finns inte längre något som kan bryta ner mig, nej.
Kanske har jag gått och blivit kär, tänker jämt på mat och sover si så där, tänker inte nämna något namn men han heter kanske...
Mitt hjärta är stort men kan inte tas för givet, visst har det med årets gång blivit lite efterblivet, slitet och rivet. Men det är livet, sådant man lär sig handskas med tiden, för att finna inre friden, innan man fastnat i istiden.
Så länge man vårdar och håller sig bland dom man håller kär, så har man skapat sig en värdefull atmosfär, och ni som bidrar till den, jag vet att ni vet vilka ni är. <3

 
 

2 kommentarer

Mamm

30 Jan 2016 17:29

❤️

Mikael Hellqvist

30 Jan 2016 18:18

Riktigt roligt! Jag kanske skulle testa att blogga på rim någon gång...

Kommentera

Publiceras ej