FLYR DEN VANLIGA MÅNDAGEN

0kommentarer

IgÄr flydde jag mÄndagen, jag flydde hemifrÄn, frÄn stÀdning och matlagning.
Jag flydde in till stan, till en av de bÀsta mÀnniskor jag lÀrt kÀnna genom tiderna.
Ja, nu Àr det över 10 Är som jag har kÀnt Andreas. Vi började i samma klass pÄ högstadiet och vÄrat första samtal med varandra handlade om typ underklÀder tror jag och kvinnans kÀnslosammaste period. Jag och carro pratade om underklÀder sÄ satt han vid samma bordsgruppering och gissade rÀtt pÄ fÀrgen pÄ mina. Vilket var lite sjukt just dÄ sen sÄ frÄgade jag pÄ skoj, jaha du som kan allt nÀr ska jag ha min period. Han svarade sjÀlvsÀkert: Tja, nÀsta vecka nÄn gÄng. Jag dog för det stÀmde sÄ bra och alla vid bordet brast i skratt. 
SÄ vi hitta varandra pÄ ett vÀldigt mÀrkligt men roligt sÀtt. Kanske inte sÄ man alltid fÄr en ny vÀn men möjligt Àr det, haha! 
Andreas, carro och Vera Àr dom enda frÄn den klassen jag hÀnger med fortfarande, vilket Àr roligt och betydelsefullt att jag fÄtt behÄlla dom efter dom hÀr Ären.
 
I alla fall sÄ kÀka vi pÄ Vezzo, Ät min favoritsallad med prosciutto, halloumi, honungsmelon, jordgubbar, granatÀpple och avokado. :*
Sen tog vi efterrÀtt pÄ Olles dÀr han vanligtvis jobbar. Rolig kille som hÀnger pÄ jobbet nÀr han Àr ledig. ;) 
Efter det sÄ blev de bowling och Andreas kom ihÄg mitt kÀra smeknamn frÄn högstadiet, "Mathy" och han "Andy" sÄ klart. 
Sen drog han fram ett par 34or pÄ skoj, jag tog dom och sa men tack ofta du kunde min storlek, för det var det ju. Han bara titta pÄ mig och började skratta eftersom han skÀmtade först. Sen visade det sig att dom var för stora sÄ blev storlek 33. 
Det visade sig att jag sög i bowling ocksÄ, mer Àn vanligt faktiskt för sÄ kass har jag inget minne av att jag varit. Jag tror absolut pÄ att banan lutar, Ät vÀnster. SÄ har nÄn annan ocksÄ mÀrkt det sÄ kan vi gÄ och klaga tillsammans! Andreas försökte lÀra mig men kÀndes mer som att jag skulle kasta ivÀg mig sjÀlv ut pÄ banan.
Och det dÀr med att lÀgga benet bakom? Vad fan handlar det om liksom. Allt blir ju snett.
Enda gÄngen jag levererat i bowling var pÄ vÄran AW i vÄras. DÄ drack vi öl och dÄ kasta jag som aldrig förr. Vann bÄda gÄngerna. Absolut inte sÄ att dom andra var sÄ fulla att dom missa. Jag trÀffade faktiskt nÀstan varje gÄng, och frÄn ingenstans sÄ gjorde jag bÄde strikes och spÀrrar. Det var den gÄngen det. Ska alltid vÀrma upp med nÄgra öl i framtiden innan jag ska bowla.
Sen satt vi bara och drack lite öl och hade roligt tills min sista buss gick. Det behövdes verkligen!
 
 

Kommentera

Publiceras ej