Den lilla vikten tynger ner så mycket

1kommentarer



Okej! I got paniiiic.

Jag är 1,52 m ungefär
Väger som vanligast 40-41 kilo

Jobbigt att vara överviktig men jobbigt att vara på gränsen för smal eller vara undervikig.
I min glada spralliga lilla kropp så mår jag faktiskt jätte dåligt när jag själv känner att kilona är för få.
Som dom är nu idag. Har testat kläder ikväll och insett hur smal jag blivit.
Efter 3 veckor i förkylningarnas atmosfär krymper kroppen ihop och om man nu som jag redan är rätt smal och har "Bra" ämnesomsättning, och knappt ngt lager fett under huden blir det lätt att kilona sjunker fort.
Och det svåraste är att ta sig upp de kilona. Min dröm vikt är 45, för min längd dessutom. har tyvärr aldrig nåt den men jag är ju så nära ibland!! Kan äta hur mycket som helst, men inget händer. Försöker ut och springa så aptiten växer oxå.
Men så blir jag sjuk och så kommer jag längre bort.
Finns kanske dom som är jätte avundsjuk på dom som har pinnsmala kroppar.
Men jag tycker kroppen ska vara mjuk och kurvig.
Jag mår jätte dåligt när jag ser min kropp och hur mina vanligtvis passande kläder sitter alldelens för löst. Men jag försöker verkligen att ta mig samman och äta på istället för att bli depp. Jag är väl inte i det allra extremaste fallet, men det kan vara lika jobbigt att känna sig för smal som känna sig för tjock.

Innan jag blev sjuk vägde jag kring 42 kg
Nu har jag vägt 37 kg ett tag och det går aldrig upp...

Ser faktiskt värre ut i verkligheten



Så Nu ska jag duscha och få i mig mat innan jag somnar.
Ät med mig!

1 kommentarer

Ava

28 Sep 2011 23:43

Var snäll mot dig själv. Slösa inte tid på att vara missnöjd med hur du ser ut. Kroppen och utseendet förändras genom åren, ibland är man nära ideal, ibland längre ifrån. Den enda gången det spelar någon roll hur många kilon man har är när det påverkar hälsan. Så, om du äter som en häst och mår bra (borträknat förkylningen) är allt som det ska.

Kommentera

Publiceras ej