Confusion, This time it's not an illusion

0kommentarer

Jag är vaken, men jag vill inte vara vaken. Jag vill sova, vill bara att allt ska vara svart ett tag.
Men har du väl vaknat och är en människa som tänker för mycket är du fast i ett rum som fångar din uppmärksamhet av dina tomma blickar. Visst kan man blunda, men en tanke är inte det ljus som träder in i ögats förhast, utan en mentalt synlig bild/film som spolas om och om igen hur många gånger du vill, eller inte vill.
Och jag vill verkligen inte!
Varför ska man tänka så mycket?  Djupa Tankar under en lång period är som att gå in i ett mörkt rum och inte hitta den en enda väg ut, för du är fast i mörker, ser inget annat än dina mentala bilder som fyller rummet för det finns inget annat du kan fokusera på.

Jag vet att alltför många tänker för mycket precis som jag,visst det är jätte bra att tänka och försöka få fram några smarta svar eller val. Men många gånger tänker vi alldellens för mycket. Så mycket att det tar psykist.
Det är då man behöver nära och kära som vill lyssna och i alla fall försöka förstå, det är inte lätt att förstå alla gånger, men att bara veta att någon vill lyssna och bryr sig lättar en nertyngd människa och får den lättare på annat fokus.

Kommentera

Publiceras ej