Bakis tips!

1kommentarer


Hej alla bakisar som gÄtt lös i helgen!

Nu ska jag vara sÄ vÀnlig att skriva lite tips om bakisbotande som oftast funkar pÄ mig!
Tumblr_lu5h7ljhoq1r08qs8o1_500_large


Dricka vatten, typ standard?

Dricka massa vatten innan man lÀgger sig Àr ju alltid toppen för att slippa vakna upp med vÀrldens
tyngsta och ömmaste huvud.
Sen att stÀlla ett glas eller en tillbringare med vatten vid sÀngen tills man vaknar kan ocksÄ vara en ide om man orkar eller inte ba tvÀrdÀckat stuplÄng.

Typ Kaffe
Är man trött och slöbakis Ă€r kaffe ett snabbt energigivande sĂ€tt bli pigg och nĂ€ra in pĂ„ helt bakisfri, funkar i alla fall utmĂ€rkt för mig! Fast alla dricker ju inte kaffe och vet inte om jag kan pĂ„stĂ„ att jag dricker  kaffe eftersom mitt kaffe bestĂ„r till 60 % mjĂ€lk och socker. Men om du nu inte gillar kaffe kan du i alla fall testa med mjölk och socker, eller glass och o'boy i! Det Ă€r superduper gott :)

Coca cola
Cola hörs ju vara bra för en illamÄende mage, kan va bra att ladda i skafferiet dagen före.

Lyxgottogott
Sen sÄ borde man ocksÄ ha förberett massa gott som man vet man vill ha nÀr man bara ligger hemma och mÄr sÄdÀr. Godis, kakor, dricka, lyxvaror, lyxa pÄ för dÄ stiger vÀlmÄendet mycket mer i bÄde huvud och kropp.

Chilla!

NÄgot jag brukar ha problem med nÀr jag druckit, Àr att jag alltid somnar sÄ tidigt  fast jag behöver mer sömn vilket gör mig Ànnu mer bakis inpÄ kvÀllen. SÄ om man kan Àr ju sova vidare som gÀller, tÀnk att du Àr sjuk i feber. Vad gör man dÄ för att de ska blu bÀttre? Ligger hemma, Sova, dricka, Àta och bara ta det allmÀnt lugnt!
Jag blir ofta rastlös men somnar sen tillslut av min trötta kropp och hyperaktivitet.

Dusch eller bad
Ta en varm dusch eller ett lÄngt hÀrligt bad, bara de kommer fÄ dig kÀnna dig frÀschare.

Film med nÄgon speciell
Se film med nÄgon du tycker om, vÀn eller partner. Sen kan ni kanske somna tillsammans under samma filt/tÀcke
varma och trygga pÄ bÀttringsvÀgen. Eller om du har ett mysigt husdjur som vill hÄlla dig sÀllskap!


Tumblr_lu5f2loi931r5mbgeo1_250_large
SjÀlv har jag Àtit lite, druckit massor, sovit lite extra, myst och trÀffat en vÀn lite snabbt. Funderar pÄ kaffet... som en  sista uppfrÀschning. Har spenderat dagen mest i sÀngen sÄ att sÀga, men vissa dagar ska vara sÄ ocksÄ!
Och det kan vara otroligt mysigt trots att man e bakis!

IgÄr

Difference-between-alcoholism-alcohol-abuse-800x800_large
315839_155833247849407_100002681989900_257461_1717332041_n_large
Imorse


IkvÀll!
Tumblr_lsldg7w8fn1r0t640o1_500_large
Fallen_dreams_by_lipstickmisfit-d4drsb7_largeF9ghts_largeUnicorn-man_large

1 kommentarer

| Yohanna |

06 Nov 2011 19:02

Hahaha diggar sista bilden XD

Kommentera

Publiceras ej