I'm Alive.

0kommentarer





Hej och hå efter en helt underbar lång sommar som ändå var för kort. Mycket solsken, festligheter och trevliga människor från alla håll och kanter har fyllt min sommar med glädje!
Nu är det slut på skoltiden på riktigt känner jag, för jag har tagit mig igenom dessa 12 år i skolan och nu ska jag gå vidare i mitt liv, men denna gång mer på helt egna ben.
Om det är här det slutar eller börjar vet jag inte än.
Känns inte som en vidare början än på det nya livet eftersom jag knappt vet vad jag verkligen brinner för och vart jag vill ta vägen.
Allt jag vet är att jag vill jobba bland människor
och använda min kreativitet.
Om jag fick välja plats så skulle de vara max 30 mil från min familj men annars utomlands.
Det sägs att pengar inte har någon roll, pengar är inte lyckan men de hjälper en att nå till
lyckan i många sammanhang. Pengar är vägen dit jag vill just nu. Det betyder antingen att jag måste försöka jobba lite nånstans med något bara för att få en startinkomst, inte allt för taskigt.
Och ett sådant jobb verkar det finnas en liten chans till att få som ung idag.
Man kan ta lån, men lån betyder Låna och betala tillbaka med ränta på det.

Har aldrig sett fram emot alla dessa kommande beslut, har aldrig njutit av att gå skola alla dessa år.
Om det bara kunde finnas ett mellan ting? Eller finns det de?

Alla som undrar vad jag gör/ta vägen i höst så är svaret: Bor hemma i Vilhelmina för att ta ett år att tänka igenom i minsta detalj så inte vägen går åt fel håll eller slutar vid en obrytbar vägg.
Fel kan det alltid bli men nu har jag tid att tänka kring bra/dåliga saker efter jag vet vad jag vill förstås.

Nog om det, nu har ni lite koll, kanske nåt tips om vad som skulle passa mig? :)

Jasper Forks – River Flows In You - Single mg Mix














Kommentera

Publiceras ej