Luna

4kommentarer





Gos gos med min gose katt! <3
Hon e världens gulligaste.


Tänkte berätta lite om henne och våran histora.

Jag var 7-8 år och skulle få en egen katt av mamma.
Vi hade kommit överens om att vi skulle ta en han katt eftersom
vi hade haft det tidigare och för att de inte skulle ske några graviditeter.
Jag hade bestämt att katten skulle få heta Rally.
Så vi åkte till Nästansjö för där fanns en han katt som vi skulle titta på.

Det fanns 3 kattungar, 2 tjejer och en kille.
Jag försökte få kontakt med grabben men han var jätte rädd och kröp och gömde sig :(
Istället kom en tuffing fram istället och nosade på mig.
Min första tanke var att hon såg ut som Katten Luna i sailor moon!
Vilket var min älsklings serie.
Jag gillade henne direkt!
Hon var riktigt busig och modig, det gillade jag så jag tjatade på mamma!
Mamma tyckte inte de men jag fortsatte tjata och förklara att vi hade fått kontakt direkt.
Killen var bara skygg och tråkig.
Så till slut fick jag min vilja fram, och hem följde min egna lilla Luna :] <3


Fakta

Namnbetydelse: Luna står för Måne på franska

Födelsedag: Föddes Långfredagen år 2000 så hon är alltså lite mer än 10 år.

Ras: Blandning av Norsk skogskatt och vanlig bondkatt.
Hennes mamma var en vanlig och pappan var tydligen en norskskogskatt, vildkatt eller nåt :S

Bra egenskap: Alltid gosig! Typ över gosig dessutom,
ingen kan låta bli henne när dom hälsar på. Hon Gosar med alla i alla lägen!

Dålig egenskap: Biter sönder saker. Hon har bitit sönder ett antal sladdar, till headset och sånt..
Senast idag försökte hon bita på min telefon så fort jag tog fram den, svartsjukis?


Mysarna!


Hennes älsklings pose!


HAHAHA hon ser ju ut att gilla mina pussar, men de gör hon :)



4 kommentarer

iDA

28 Aug 2010 19:37

skola suger kuk!!

;p

Akhtari

28 Aug 2010 20:10

sv: Nja det är ju inget speciellt att fylla 18år. Det ända som är skillnaden är att man får gå på krogen^^ Men det ska bli kul ändå :)

Akhtari

28 Aug 2010 20:58

sv: okej bortsett från det då xD hahah!

julia

29 Aug 2010 16:21

åh va söta bilder! :)

Kommentera

Publiceras ej