Mattips?

1kommentarer



Alltså ärligt talat är jag ingen laga mat kvinna!
Laga matkunnig är ett KRAV på min blivande man. ;)
MEn nu när man har egen lägenhet måste man ju laga lite själv och visst ska man prova på!
Det gjorde jag ikväll :S

Hade en burk musslor, och musslor ... är ju inte så värst goda. (N)
Iaf inte på de sätten jag ätit dom på. I grekland lagar dom till dom bra.
Hursom så visste jag inte vad jag skulle göra med dom, tänkte slänga dom först men tänkte man kanske
kan steka dom? :s
Så jag stekte dom i smör.
Ångades ur typ 100 liter vatten..
Sen smakade jag och de smaka nästan stekt fisk, smaka väldigt gott faktiskt men väldigt salt.
Beror nog på vilka musslor man köper. men om man gillar salt som jag är de tummen upp!
FAst saltet hade sugits ur och bildat en knaprig yta på musslorna så de  gjorde inget.
La på mackan och jag gillar de faktiskt! :)

Vet inte om man brukar göra så? Men själv har jag inte hört så lite smart av mig själv tycker jag.
Änkelt och gott :) Skulle nog kunna ha typ potatis mos till eller nåt.


1 kommentarer

Robin

30 Aug 2010 17:08

Visst vet du att du måste tillaga dom riktigt mycket annars kan du få salmonella? Musslor är typ värst ;) men gooa ärom!

Kommentera

Publiceras ej