3 varningar ?

0kommentarer

Vaknade och förstod ingenting.
Jag pratade visst i telefon igÄr, men mÄste ha somnat.
TÀnkte pÄ de som hÀnt tidigare, kanske var badhuset och skoter hÀndelserna varningar ?
Men pÄ vad, Àmnet Àr inget jag vill leka med.

Idag blev jag vÀckt som vanligt men lÄg kvar i sÀngen minst en timma.
Efter jag Àtit frukost skulle jag plocka in alla saker.
jag skulle stÀlla upp juicen pÄ hyllan och allt bara rasa ner!
Hyllan hade gÄtt sönder, massor av saker lÄg utspridda pÄ golvet.
Men just en sak reagerade jag pÄ extra mycket, glas tillbringaren med citron vatten
lÄg pÄ golvet med inehÄllet runt omkring sig.
Kan detta vara Ànnu en varning ?

Först badhuset, NÀr jag blev puttad ner i vattnet.
Sen Skotern ner i vattnet igÄr.
Och sen Tillbringaren idag.

NÀr jag var liten hade jag smÄ aningar om olyckshÀndelser med vatten.
Men jag tror inte riktigt fattade dÄ sÄ mycket.
Den första var nÀr vi var pÄ hotellet och skulle Àta.
Jag fick en konstig bild i huvudet om hur en av servitörerna skulle
rÄka hÀlla vatten över en av gÀsterna.
Cirka 1 minut senare skulle de stÀlla fram drycken.
De hade tillbringare pÄ brickor.SÄ hörde man ett duns och ett skrik.
Alla runt bordet vÀnde blickarna Ät ljudet.
DÀr satt en kvinna med all dryck över sig!
De var riktigt lÀskigt.
En annan gÄng var nÀr vi var i spanien.
Vi var pÄ restaurang. Jag fick en bild i huvudet om hur nÄgon skulle tappa
nÄgot av glas med vatten i pÄ golvet.
NÄgon minut senare hade en servitör tappat en vas med blommor
ner i golvet och de hade gÄtt i tusen bitar.
Jag minns sÄ vÀl hur han sopade upp alla delar och jag bara stirrade.
Det Àr ganska lÀskigt om man tÀnker efter.
Men som tur har de inte hÀnt nÄt mer Àn de gÄngerna vad jag kan minnas.
Det lÄter kanske galet men de Àr saker som har hÀnt.

Kommentera

Publiceras ej